De bouwstenen uitgelegd:
- Samen met de opdrachtgever maken we een plan over de mogelijkheden voor het inzetten van mIO
- Alle betrokken zorgverleners krijgen een introductieworkshop (2,5 uur) en een eigen mIO-account
- 1 of meer leidinggevenden worden opgeleid als mIO coach, om de begeleiding van zorgverleners intern te faciliteren.
- Een workshop 'Omgaan met overdracht en tegenoverdracht in het contact met cliënten'. In deze workshop wordt gewerkt met casuïstiek uit de praktijk. De zorgverleners krijgen helder zicht op hun eigen thema’s, valkuilen, kwaliteiten en uitdagingen in het contact met hun patiënten. Met als resultaat werkbare handvatten voor de ontwikkeling richting professioneel gedrag, zonder ongewenste vermenging van de eigen emoties en het persoonlijke verhaal.
- Een workshop 'Zelfzorg en collegiale ondersteuning' voor een team. Voor zorgverleners blijkt vaak zelfzorg bij de uitvoering van hun vak niet vanzelfsprekend. In deze workshop krijgen zorgverleners inzicht in de persoonlijke ,vaak automatische, patronen die zelfzorg moeilijk maken. Vanuit dit inzicht leren ze hoe zelfzorg een plek kan krijgen in de dagelijkse praktijk. Door het delen van de persoonlijke thema’s omtrent die zelfzorg ontstaat er verbinding in het team, waardoor er ruimte komt om elkaar te ondersteunen.
Er is veel mogelijk, we denken met jullie mee om een passend pakket samen te stellen.
Wij gaan graag in gesprek om te onderzoeken wat jullie eerste behoefte is en wat een passende structuur is.
We beginnen meestal met een pilot.